پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120052
وزير ورزش در انتظار استعفاي کفاشيان!
تاریخ انتشار : 1393/10/13 10:10:37
نمایش : 1131
به نظر مي‌رسد وزير ورزش هنوز باور نكرده كه اگر كفاشيان قصد رفتن داشته باشد، استعفايش را به وزارت ورزش نخواهد داد و آن را به مجمع خواهد برد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «محمود گودرزي» وزير ورزش پس از بازديد سرزده از تمرين تيم ملي هندبال در جمع خبرنگاران ايستاد و پاسخگوي سوالات آن‌ها شد. خبرنگاران پس از سوال‌هايي كه از گودرزي در مورد هندبال پرسيدند، وارد بحث فدراسيون فوتبال شدند. يكي از سوالات آن‌ها اين بود كه «آيا شايعه استعفاي كفاشيان در وزارت ورزش صحت دارد؟» وزير در پاسخ به اين سوال گفت: «من استعفايي نديده‌ام و از اين موضوع بي خبر هستم.» خبرنگار ديگري از گودرزي پرسيد: «اگر كفاشيان استعفا بدهد آن را قبول مي‌كنيد؟» كه وزير در پاسخ گفت: «اگر كفاشيان استعفا بدهد بايد آن را بررسي كنيم.» نكته جالب اين ماجرا آنجاست كه وزير ورزش هنوز هم معتقد است اگر كفاشيان قصد كناره‌گيري از سمت خود را دارد، بايد استعفايش را به وزارت ورزش ببرد و هيچ حرفي از اين نزده كه بررسي استعفاي رئيس فدراسيون فوتبال از اختيارات مجمع است نه از اختيارات وزير ورزش. اين در حالي است كه كفاشيان منتخب مجمع فدراسيون فوتبال است و اگر هم قصد كناره‌گيري دارد، فقط بايد استعفايش را به مجمع ببرد.


فدراسيون فوتبال يكي از معدود فدراسيون‌هايي است كه اساسنامه آن، به وزير ورزش اجازه نمي‌دهد رئيس فدراسيون را عوض كند. پس از تعليق فدراسيون فوتبال توسط فيفا و تنظيم اساسنامه جديد، در اين اساسنامه حق وزير ورزش براي تغيير رئيس فدراسيون گرفته شد و حالا گودرزي هم نمي‌تواند كفاشيان را بركنار كند. اهالي فوتبال اعتقاد دارند اگر گودرزي چنين حقي داشت، تا به حال حتما كفاشيان بركنار شده بود. تنها راه وزير براي تغيير رئيس فدراسيون فوتبال، برگزاري مجمع فوق العاده با موضوع بركناري رئيس فدراسيون است كه گودرزي براي رسيدن به هدف خود بايد راي اكثريت مجمع را داشته باشد. اما اكثريت اعضاي مجمع فدراسيون هم شايد انتقاداتي نسبت به نحوه مديريت كفاشيان داشته باشند، اما به هيچ وجه موافق انجام تغييرات توسط وزير ورزش نيستند.


حالا اما شايعه استعفاي كفاشيان شنيده شده و وزير هم گفته كه استعفايي به دستش نرسيده است. به نظر مي‌رسد وزير هنوز باور نكرده كه اگر كفاشيان قصد رفتن داشته باشد، استعفايش را به وزارت ورزش نخواهد داد و آن را به مجمع خواهد برد. دقيقا دي ماه دو سال قبل كه كفاشيان در شرايط بحراني به سر مي‌برد، بحث استعفاي او مطرح شده بود و خود او اعلام كرد كه براي كناره‌گيري از رياست فدراسيون، دو راه بيشتر ندارد؛ اول اينكه هدايت فدراسيون را به نايب رئيس اول خود بسپارد و دوم اينكه بماند، مجمع انتخابي رئيس فدراسيون را برگزار كند و بعد از فوتبال برود. حالا هم كه آيت اللهي نايب رئيس اول فدراسيون بركنار شده و جانشين او هم مشخص نشده، راه كناره گيري كفاشيان از رياست فدراسيون اين است كه خودش مجمع انتخابي را برگزار كند و با مشخص شدن رئيس جديد، خودش از فوتبال برود. در چنين شرايطي هم بعيد به نظر مي‌رسد كه كفاشيان چنين قصدي داشته باشد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html